Första advent

Igår åt vi middag här en hel hög (Malin, Anton, Jenny, Nils, Jens och jag).
Vi åt pilgrimsmusslor med mango-och avokadosalsa som förrätt,
tackar Jenny för det supergoda receptet!
Varmrätten bestod av färskostfylld fläskfilé.
Efter maten så försvann först Jenny på kompisdejt i Umeå och därefter Malin på nattjobb.
Kvar blev jag och grabsen.
Vi slötittade på tv framtill 23.30 då jag kände att "det-är-ju-en-jobbdag-imorgon-också",
hade i min glädje över 3-dagarshelg i fredags erbjudit mig
att jobba extra på ortopeden 6.45-15 idag... 
Hade i alla fall (på något konstigt vis) värsta julkänslan
och kunde inte somna förrän vid 00.30.
TUNGT att kliva upp då vill jag lova!
 
Hade en fantastisk jobbardag idag ändå,
tycker det kan vara rätt så gemytligt att jobba helg.
Dessutom så har ortopeden bestämt att under advent-söndagarna så har de knytkalas,
kan ju verkligen inte klaga på att jobba då!
 
När jag slutade kom jag hem och åt en omelett som kära Jens gjorde
och sen gick vi ner på skyldsöndagen.
Blev så besviken, "det var bättre förr"..
Men vi fick med oss lussebullar och pepparkakor hem i alla fall! 
 
Nu har jag sovit och vaknat och gjort mat. Dags att äta.
 
PS. Egentligen skulle det här inlägget handla om att jag busade till det
efter att jag kom hem från jobbet
och lurade i Jens att ringa sin kusin David då han fått för sig att han låg inlagd på lassa. 
 
Jens säger finurligt: Vet du jag har räknat ut en sak...
David: Jaha vad har du kommit på?
Jens: Jo om jag säger såhär; "Sara hälsar"
David: ???
Jaaa, det är svårt att återberätta det såhär, men det var väldigt lustigt att se Jens min
då jag förklarade att det inte var David jag menade gällande inläggningen på lassa
(även om alla ledtrådar stämde in på honom).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0