Vill dra något gammalt över mig men min resväska har inte kommit fram än.....

Då ska vi se...
Vad har INTE hänt idag?! 
 
Vaknar 04.30 idag för att hinna med flyget till Båstad som avgår kl 06.35,
snälla Maria skjutsade mig till flyget.
(Mitt plan till Ängelholm skulle gå kl 08.10,
vilket betyder att jag i normalt fall har 30 min
på mig att byta till det andra planet)
Kommer på flygplatsen och efter att jag satt mig på planet
så börjar min FANtastiska dag.
 
1. Piloten meddelar efter en stunds väntan att det är något "teknikskt fel"
och att det därför kommer bli försening. (Felet visar sig vara 2 proppar som gått...)
 
2. Efter 20 min meddelas det att vi ska lyfta så vi väntar...
... och väntar.... och väääääääntar...
Nytt meddelande kommer om att eftersom vi missat vår starttid
ska vi få en ny eftersom andra flyg annars skulle ligga i vägen för oss.
Vi ska nu starta kl 07.15 istället för 06.35 och beräknas landa kl 08.10.
(MEEEEEEN FÖR HELVETE.... MITT PLAN GÅR JU 08.10?!)
 
3. Vi landar på Arlanda 08.10.
Jag blir meddelad om att mitt flyg till Ängelholm är försenat
så jag kommer hinna med det om jag direkt går till min gate.
(JA TAAAACKAR! DOCK LIIIIITE SVÅRT DÅ JAG FORTFARANDE
BEFINNER MIG PÅ ERAT FLYGPLAN MED ETT X-ANTAL ANDRA MÄNNISKOR
SOM OCKSÅ HAR BRÅTTOM, DUMSKALLAR...)
 
4. Blir uppropad ett flertal gånger i högtalarna
på Arlanda om att skynda mig till gate34. 
(Det är här jag surar ihop och tänker;
"För fan, jag kan inte skynda mig mer än vad jag redan gör.
Det är inte mitt fel att jag är sen, det är era kollegors fel. Fuck off.....") 
 
5. Hinner med nöd och näppe med flyget.
Får lite sura blickar från medresenärerna på planet men orkar inte bry mig.
("Ni skulle bara veta..... Jag är FAKTISKT bara 5 min sen....")
 
6. Landar i Ängelholm och blir uppmött av några från klassen.
Står och väntar på väskan då jag får meddelande i högtalarna
om att söka mig till "Kundservice".
(ÅH.... Vad är det NU då????)
Går dit och får meddelat att min väska
inte hunnit med mitt flyg utan är kvar på Arlanda
men "tur för mig" så kommer bagaget hemkört
till vandrarhemmet i Båstad med taxi när nästa flyg landat vid 19-tiden....
 
7. Vandrarhemmets kök håller på renoveras
så vi får äta inne i ett sovrum UTAN ugn eller spis,
där finns endast 1 micro, 1 trasig vattenkokare som läcker på vatten och 1 kyl.
(Hallååååå? Bestick? Tallrikar? Hur ska man diska? Vart ska vi sitta och äta?)
Till råga på allt så vägrar vandrarhemmet ge oss reducerat pris. Oooooorkar inte. 
 
Vill lägga mig och sova MEN måste ju sitta här och uggla till att mitt bagage kommer.
Så här sitter jag nu. Hallelujah! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0