Nej, detta är inte en "skid-blogg"....

Årets första skidåkning slutade med.... ja, vad ska jag säga.
.. Den slutade med att Sara slutade med skidor.
 
Eller nej så illa var det inte.
Däremot är träningsvärken som jag har idag illa, riktigt illa.
Kära gud säg att man kan få en så inihelvete träningsvärk av att åka längdskidor,
annars måste jag inse att jag inte alls är i så bra träningsform som jag inbillade mig igår.
 
Gick till en början väldigt bra förutom det att spåret lutade minimalt uppför
farten var väl inte direkt på elitnivå vill jag påstå.
(Kunde däremot boosta mitt ego i tron om
att jag var så vältränad att jag kunde åka snabbt hem.
Vem bryr sig om det har med lutningen på spåret eller ej (?!) )
 
Well. Hittade mig en lada efter spåret och bestämde mig för att köra dit
och sedan vända om hemåt (Det hade vid det här laget börjat skymma..)
När jag kommer till ladan så ser jag en liten nedförsbacke
och eftersom det i princip inte funnits en enda nedförsbacke under spåret tidigare
bestämde jag mig för att åka ner för den
och sedan försöka göra en sista ansträng för att ta mig uppför den och fara hem igen. 
 
Kaxig som man är så började staka på mot backen.
För sent inser jag att det börjar gå rätt fort
och att i en backe så kanske det räcker
med att man står på skidorna så gör lutningen sitt.... logiskt.
 
När min fart är mitt uppe i sitt esse så
kommer det där jävla skidspåret på tanken att gör en sväng........
(Passande nog mitt framför ett gäng smågranar.)
Resten kan ni nog räkna ut. 
 
Nej, men skidor är väl roligt. På TV. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0