Liknelsen mellan att skrapa triss och ta bort valla från ett par längdskidor

TILLSLUT var det färdigt. Jag säger TILLSLUT.
Efter ha hållit på i ca 1 månads tid med att få bort gammal valla
från min längdskidor är jag TILLSLUT färdig!
 
Till att börja med; 
1. Hur skulle jag förstå att det var vallaväck
jag skulle använda mig av och inte lacknafta?
Gick stolt runt och berättade om mina planer
att ta bort vallan från mina skidor med lacknafta.
 
2. Till borttagningen av vallan med hjälp av vallaväck.
(I punkten om vad man ska använda för borttagningsmedel
fick jag ge mig för denna gång..)
Tydligen så kan man inte använda
det när det är minusgrader ute för då verkar det frysa (?)
Tydligen måste man använda sig av en skrapa
innan man kan få bort vallan med hjälp av medlet (?)
 
3. Nåväl. Idag har jag TILLSLUT blivit färdig.
Det spelar ingen roll om jag använt mig av hela flaskan
eftersom jag lyckades spilla ut den x-antal ggr.
Det spelar inte heller någon roll att jag aldrig fattade
att det kanske var så att flaskan var placerad på ett ställe
som gjorde att jag skulle slå ut den ett x-antal gånger. 
 
4. Måste nu när det är färdigt medge att
jag kan göra denna jämförelse med att skrapa triss.
Man ser lotten (skidorna) och känner suget av att göra något av den (dem). 
Men innan man kan få ut något gott utav det så måste man skrapa helvetet.
Så man skrapar och skrapar och skrapar
och TILLSLUT kan man glädjas för där ligger vinsten 30 kr, en ny lott
(ett par skidor färdiga att valla om) och det är bara att börja om igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0