Hemtjänsten är världens mest underskattade jobb!

Nej, jag har inte blivit en "aktiv" bloggare,
vill bara uttrycka min saknad till mitt "gamla" jobb på hemtjänsten.
Jobbad 17-19 ikväll. Fyfan, vilket bra jobb jag haft ändå! Faktiskt.
Gamla tanter med höftproteser och gubbar med löständer är nog min grej trots allt!
Eller så beror allting på ens älskade arbetskamrater.
Vill gråta en skvätt...
(Jag fruktar en för tidig övergångsålder för min del,
då humörsvängningarna är på topp.)
 
Men känner på ett vis att jag vill pröva något nytt,
testa mina nypålästa kunskaper
och utveckla mig inom den akuta sjukvården jag kan finna på lasarettet.
Har sökt sommarjobb på akuten efter att jag hade praktik där i julas, så nu fattas bara.
 
Är dock i valet och kvalet.
Tänk om man hade kunnat ta med alla ens gamla, goa arbetskamrater till
det arbetsområde man skulle vilja pröva på, så bra livet skulle vara. 
 
Nej, ska sluta vara så blödig.
Ska ta tag i studierna ordentligt så jag hinner med att jobba lite mellan varven också! 
 
Man uppskattar inte jobbet lika mycket
när allting hela tiden blir på "rutin" och en gråtrist vardag.
MEN hemtjänsten, ibland saknar jag dig och allt vad du nu innebär!
 
(Lägger upp denna bild i ett försök att sudda ut min sentimentalitet)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0