Man kan bevisligen klara en resa UTAN mobil

Jag åkte till Båstad idag, fick skjuts kl 07.30 av käraste till flyget
och lämnade lägenhetsnyckeln till honom (SOM TUR ÄR; FÖR ATT.....)
 
1. Jag stänger av mobil på Skellefteås flygplatsen,
pussar på Björn som sedan åker iväg.
 
2. Det är när Björn åkt och jag kommit igenom säkerhetskontrollen
som jag tänker "VAD FAN ÄR MIN PIN-KOD?!"
(Jag har för 2 veckor sen fått byta pin-kod då jag haft problem med min telefon)
 
3. Där står jag, ensam. Björn har åkt. Jag har ingen mobil, helt ensam. 
 
4. Hoppar av flyget på Arlanda (Där jag ska tillbringa ca 3,5 timma) 
Försöker starta upp mobilen ändå men slår fel kod. 
Försöker logga in på facebook via mobilen
för att kunna kontakta NÅGON, det går inte.
Försöker logga in på min laptop via Arlandas wifi
(Detta går till en början HUR BRA SOM HELST,
framtill att jag kommer in och ska få "lösenordet",
som visar sig ska komma på ett sms till MOBILEN......)
MEN HEJJA!!!
 
5. Finner mig i att inte kunna använda mobilen på Arlanda.
Bestämmer mig för att ringa när jag landat i Ängelholm.
 
6. Kommer fram till Ängelholm, hoppar av flygbussen
och rusar in på statoil för att låna telefon för att ringa Björn.
Ringer Björn - inget svar.
Ringer Björn - inget svar.
Förbannar Björn - som har för vana att inte ha på sig mobilen
eller svara vid "okända" nummer....
 
7. Skiter i mobilen, går till järnvägsstationen och hoppar på tåget till Båstad.
 
8. Kommer fram till Båstads sporthotell ca 15.45.
Lånar telefonen.
Ringer Björn - inget svar.
Ringer Björn - inget svar.
HELVETE BJÖRN!
 
9. Får tag i hotellets wifi.
Loggar in på facebook/msn.
Skriver till Björn som är inloggad på msn - INGET JÄVLA SVAR!
 
10. Får tag i kärakärakära MalinH på facebook,
ber henne skriva ett sms till Björn
om att logga in på facebook för jag tappat pin-koden.
 
11. Björn loggar in på facebook, går över till min lägenhet,
fixar fram pin-koden, mobilen är nu igång igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0