10 minuters sällskap är bättre än ingenting!

Ringde en telefon"fösäljare" idag.
Någon snubbe som ville jag skulle svara på några frågor angående mitt TV-tittande
och innan jag hann tänka så svarade jag glatt att jag kunde ställa upp.
Kan till mitt försvar säga att jag då hunnit vara ensam i hela 50 min
och riktigt kände behovet av att få samtala med någon....
Sedan om innehållet och svaren jag gav var falska det bryr jag mig inte så mycket om. 
 
Incident 1;
Mannen ställer en massa frågor om hur många TV-apparater jag har,
hur många timmar TV:n används osv. 
Mannen- Ja och hur många bor med dig i huset i Ånäset då?
Sara- I Ånäset? Jag bor i Skellefteå!
Mannen- Men det står Ånäset här?
Sara- Ja men det är för att jag inte folkbokförtmig här ju
Mannen (suckar)- Jahaaa..... Då får jag väl försöka ändra de här uppgifterna
efter vi pratat då..
Sara- Förlåt...
 
Incident 2;
Mannen- Bor du själv i ditt hushåll?
Sara- Nej, vi är två kan man säga
Mannen- Bor du men en man, kvinna, flicka, pojke?
Sara- Pojke? 
"ÄH vad fan man eller pojke spela roll...." tänker jag.
Mannen- När är han född?
Sara- -85!
Mannen- ....Okej?
"Ååååååj... Björn är visst inte född -85, äsch idag är han det!" 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0