Veckan som var;

Jaasi. Som alltid när jag åker iväg för jag anteckningar.
Sanningen är ful ibland
men är minnet som en guldfisks så får ni ha överseendet.

Dag1;
* Sitter vid poolen.
Matilda tittar på sin hud och utbrister sedan;
"Jag är typ redan utbränd"

* Turken; Vart är ni ifrån?
Matilda; SVERIGE!
Turken; Jahaa, är det därför du är så vit!



Dag2;
* 6 timmars resa (enkelväg) till Pamukkale

* Sara; Står jag ivägen för dig?
Manlig medresenär; Nej, men du tog all luft som fanns här.



Dag3;
* Efter vi ätit och ska betala för lunchen.
Matilda; Excuse me, we want to play now!

* Besök av "slottet" och droppstensgrotta

* Turk; Vi har din storlek också!



Dag4;
* Matilda; Vi måste kolla igenom nu vad vi betalat!
Sara; Men nej, du har lagt rätt summa jag såg det ju. Du la dit 5 lira som dricks!
Matilda öppnar och kollar.
Matilda; Sara... Det ligger ju 50 lira istället för 5 här!?



Dag5;
* Åker på båttur. Sången från filmen Titanic börjar spelas.
Matilda; Var det inte den här båten som sjönk? Det känns ju bra..

* Sara; What are they watching?
Turk; Soldiers
Matilda; But who lives there?
Turk; SOLDIERS!



Dag6;
* Parasailing



Kommentarer
Postat av: Matilda

Hahaha tur att du för anteckningar, jag hade typ redan glömt hälften ;)

2011-10-09 @ 14:01:48
URL: http://matildajonort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0