Fyrverkeri i tvättstugan

Jaaaaag äääääälskar liiiiiivet juuuuust nuuuu!

Satt igång en tvätt och gick för att ordna lite lunch, 
när jag är påväg ner i tvättstugan för att ta ut/sätta in ny tvätt
låter det som om tvättmaskinen håller på sprängas.
Tänker för mig själv att den brukar ju leva om så det var väl inget nytt.
Öppnar dörren till tvättstugan och ser hur det slår gnistor i själva tvättmaskinen.
Får panik!

Stänger dörren och springer några varv runt i källaren
för att hitta ett bra ställe att ta skydd på ifall den skulle sprängas
(visst får man en hel del konstiga tankar för sig när man blir sådär överraskad!)
Ringer mamma och under tiden så slutar maskinen leva om
och stänger av sig själv, som inget hade hänt?

Stänger av strömmen och öppnar maskinen,
där min nya rena tvätt,
som mest troligt inte är så ren längre,
ligger där och luktar bränt...

MMM HAPPY LIFE!
Har ringt SKEBO nu och satt upp en lapp om att tvättmaskinen är ur funktion
men; what about min tvätt nu då?........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0