Dagens bästa/värsta

Jobbat 7-16 idag.
Står utanför en vårdtagare och håller på att ringa till mina arbetskollegor
(tillägger att jag har min hemtjänstväst synlig
så man kan inte undgå att jag jobbar)

Rätt som det är kommer en kvinna fram till mig.
Kvinnan- Det blåser ute...
Sara- Jo, det är lite blåsigt idag.
Kvinnan- Har du sett de här fina tavlorna på det här stället? *pekar*
Sara- Ja, jo. Det är jättefina tavlor. Ser ut som vykort nästan!
Kvinnan- Jaaa....
Sara- ..... Men det är ju lite kallt idag faktiskt.
Kvinnan- Det är ju det. Brukar du vara i rikets sal förresten?
(Min första tanke; HELVETE........)
Sara- Nej, jag brukar ju inte det.
Kvinnan- Men du, då ska jag tipsa om att vi har möte nu på söndag!
Sara- Njaaa, alltså jag är bortbjuden på söndag så tyvärr....
Kvinnan- Jaha, ja då går det ju inte men tror du på någon gud?
Sara- Nej.
Kvinnan- Ingen alls?
Sara- Nej.
Kvinnan- Får jag visa dig lite saker vad vi håller på med?
(Min andra tanke; NEJ DET FÅR DU INTE GÅÅÅÅÅ DIN VÄÄÄÄÄG!)
Sara- Nej alltså tyvärr jag har lite bråttom, jag håller på jobba just nu.
Kvinnan- Ja men du, då ska du får en broschyr. Den heter "Vad säger bibeln om sex?"
(Min tredje tanke; TAG BOKEN FÖRSIKTIGT OCH PÅ TRE. ETT, TVÅ, TRE.
BORT FRÅN TANTEN, BORT FRÅN TANTEN!)

--------------------------------------------

SMS sänt från Sara Aronsson;
"Blev påhoppad av jehovas på stan TROTS att jag hade hemtjänstenvästen på
och försökte se upptagen ut.
Sen när jag vänligt men bestämt nekade att stå
och prata eftersom jag jobbade skickade tanten med mig en broschyr
"Vad säger bibeln om sex?". Happy life!"

SMS svar från Malin Holmström;
"Hahaha du skulle ha gett dom en rak höger, folk uppskattar när man är rak på sak!

SMS svar från Sofia Eriksson;
"Ge den till grannflickan"
(Till saken hör att grannen äääääälskar högljutt sex
med sin pojkvän har jag börjat upptäcka...)


TACK FÖR MIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0