Vilse i pannkakan

Fick sova hos bästa Maria i Umeå inatt.
Ikväll bär det av mot Stockholm och imorgon Gran Canaria!

Vaknade 9 imorse och bestämde tack vare min kondition,
som verkligen inte är i topp, att jag skulle ta mig ut och springa.
I rädsla att springa bort i storstaden Umeå
så tog jag det säkra före det osäkra
och sprang på vad jag trodde var "känd" mark,
dvs ungefär 3 kvarter från lägenheten.

Det första jag lyckas med är dock att springa in i en återvändsgränd
där alternativen var att;
antingen erkänna man gått vilse och vända om
eller låtsas att man bor där men glömt något därifrån jag kom och vända om.
Jag gjorde det sistnämnda!

Det sista jag gör var en "favorit i repris" då jag trodde mig veta
vägen till lägenheten och ta en lugn nedjogging.
Visade sig att jag glömde svänga av på "rätt" ställe
och fick därför mig en dubbelt så lång färd hemåt..

Dags att göra mig klar
och gå över till Matilda för avfärd mot Umeåflyplats, hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0