Spelarbusshelvetet

Spelarbussen lever farlig just nu.....

Onsdag;
Jag och ElinG åker klockan 15.00 upp till Kågevägen
för att skotta fram bussen för att herrarna inte gjort det..
När vi fått bort snön och ska starta bussen
visar sig det att bussen sitter fast med ena framdäcket. 
Vi knuffar och gasar x211441. Men utan resultat.
Då bestämmer vi oss för att ringa alla möjliga
och omöjliga människor vi känner i Skellefteå.
Men de som har dragkrok jobbar och de som är lediga har inte dragkrok. Typ.
Tillslut fick vi iaf taf på kära Hanna och hennes mamma + syster kommer för att hjälpa till.
Efter mycket knuffande och 3 fastkörningar till så får vi igång bussen.

Då visar det sig att bussens ena bakdäck inte snurrar utan har frusit fast.
ElinG kom som tur på att vi ska försöka ta oss ner till "Kågevägens bilservice"
och det gör vi trots att ett hjul bara släpas med i farten.
Mannen som jobbar där hade precis stängt men var mycket snäll och hjälpte oss.
Visar sig sedan att klockan var 16.30. Höll alltså på med busshelvetet i 1,5 timma.

Fredag;
Hämtar bussen utanför ElinG 12.00 för att ta den hem till mig
så jag kan ta den till Ånäset för att vi har cup i Umeå i helgen.
Kommer till gatan där jag har lägenheten och känner att bussen börjar "ge upp".
Stannar inte av utan fortsätter köra runt kvarteret
samtidigt som jag ringer Pappa om råd.
Hinner bara säga att bussen går dåligt och frågar vad det kan vara, så stannar bussen.
Efter det så vägrar den starta.

Troligtvis så har batteriet laddats ur eftersom det varit så kallt
och vi har ju ingen uttag till motorvärmare här i Skell.
Har ringt bärgaren nu iaf och han har tagit bussen till RC Bil
som förhoppningsvis ska få den fixad till ikväll.

Nejfyfyfy. Vad jag är less på den där jävla bussen.


Kommentarer
Postat av: maleeen

hahhaha heja spelarbussen!!

2011-02-14 @ 14:00:05
URL: http://malinholmst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0