Fiske i Å

Helgen har varit en superhelg!
Jag måste säga att jag är duktig på att förse mig med trevligheter
eller är det sällskapet man ska tacka? Anyway, superhelg!

Bland annat så åkte jag och ElinG in till Å i söndags för att hämta in spelarbussen till Skell.
När vi ändå var hemma så bestämde vi oss för att styra upp något,
som visade sig bli fiske tillsammans med Niklas och Anton.
Det bästa fiskevädret skulle tydligen vara regn? Say what?!
Satt i en båt mitt i sjön ca 1 timma och fick då fan inte upp ett skit,
ändå var båten minst 10 kg tyngre när vi fiskat klart. 
Anledning; Allt jävla regn som mina byxor lyckades suga upp.. Men trevligt var det!

Vi maskgrävningen;
Elin- Kan man inte gräva efter mask där nere då?
Sara- Jo smart, det är ju typ bara ogräs. Eller vad kan det där vara?
Elin- Vet inte?
Sara- Äsch, det är nog ogräs som allt annat.

Vid middagen;
Sara- Alltså, visst är det så att vi inte odlar något
i trädgårdslandet bredvid jordgubbsplantorna, mer än ogräs?
Mamma- Jo, jag har gurka och pumpa där. Hur så?
Sara- Mamma, du hade gurka och pumpa.
Men nu har du en fin maskgrop där istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0