Friluftsdag

Friluftsdag idag!
Nästan hela klassen var i Ursviken och "pimpade" ;)
Vet inte om det var vi som var dåliga eller fiskarna som bara var tröga idag..
Fångades 3 fiskar sammanlagt iaf, bra jobbat flickor! ♥ 
Jag som planerat att vinna i flest antal fiskar idag...
Att jag inte fick upp en enda kan ju iofs bero på att;
Jag inte använde någon maggot,
eller att jag själv satt fast i kroken en hel del av tiden.
..både i skon och vanten!

Måste bara få avsluta med att skriva in "instruktionerna"
som följde med pimpelspöet tex;
* "Vertikalpirken lockar fisken såväl visuellt
som med de vibrationer den utsänder i vattnet.
Den väcker också fiskens avundsjuka"


* "Grundtekniken att fiska vertikalpirk är att göra olika snabba, korta
och långa lockryck med korta pauser emellan"


* "Balanspirken rör sig vågrätt i vattnet
och det är pirkens rörelse som ska väcka fiskens hugglust"


Frågorna snurrar i huvudet;
Kan fiskar bli avundsjuka?
Finns "lockryck" och "hugglust" som ord?


Dags att gå och packa. Lov för min del från och med idag!
Blir Ånäset ikväll! Heys! ♥  


Kommentarer
Postat av: elin s

varför ingen skola imorn?:(



hihi jag har bild på när du sitter fast;)

2010-03-04 @ 18:20:33
URL: http://elinnstrandberg.blogg.se/
Postat av: sara

jag ska på begravning.. :(



och lägg ut bilderna på bloggen! Men INTE "banan-bilden"!

2010-03-04 @ 21:20:02
Postat av: Maaline

Jag hoppas att ni pimplade och inte pimpade, annars förstår jag varför ni inte fick någon fisk.

2010-03-05 @ 20:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0