Fornsvenskans Substantivböjning av ordet "fisk"; fisker, fisks, fiski, fisk!



Haft svårt att somna i två dagar nu.
Blir less på att ligga vaken och stirra i taket
och då går det verkligen inte sova, för då blir man uppjagad osv.
Råkade dessutom somna när jag kom hem efter skolan idag..
Vilket betyder; Sara kommer ha svårt att somna ikväll också!

Fick se Baldershowen idag och den var som förväntat bra!
Fast en del sagt den var dålig?
Men Baldershowen kan inte vara dålig! (Y)
Bra start på dagen var det iaf, med mycket skratt!

Fick jobba hemma på religionen idag.
Jag passade på att utnyttja det till att inhandla ett pimpelspö.
Så imorgon får ni vara med om ni ska ha någon fisk! ;)

Eftersom träning blivit inställd idag så ska jag passa på att göra;
INGENTING ...eller kanske handla.
Hade tänkte få ta med mig en termos från Ånäset ikväll,
men det gick ju väldigt dåligt måste jag säga.
Hörs! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0