Sara berättar med egna ord om; Mördarspindel-attacken

Fruktansvärt trött släpade jag mig till sängen igår,
bäst jag sitter där och trallar på kommer det ner en mördarspindel för sänglampan.
(Jag kan lova att det var en mördarspindel
för den hade ögon som lyste av ondska, endast riktade mot mig!)

Nej fy! Med tanke på min spindelfobi trodde jag att slutet var nära.
Hur stor är chansen att man ska överleva ett jordskalv
och en mördarspindel på samma dag? Väldigt liten!

Väckte Maria som låg och sov på andra sidan väggen
med en hel del bankningar och tillrop.
Hur som helst så bestämde vi för att den skulle ut ur huset
och självklart blev det jag som fick ta mig an den uppgiften..
Efter att förberett mig med pappas vinterjacka
och ett par rejäla tummvantar
började jakten!
Men of course.. Mördarspindeln överlistade mig, hoppade ner från papperet
och försvann med ett ondskefullt skratt någonstans i rummet.
Som tur tjatade jag till mig en sovplats hos Maria,
no way att jag sover själv i mitt rum när det går en sådan varelse lös där!
Efter att jag gråtit en skvätt över mina kvarlämnade saker
som blev kvar i rummet så somnade jag tillslut.

Nu lämnar jag det där rummet åt sitt öde för ett tag,
känns bättre att fly till Skellefteå för några dagar.
Bara tills det att stormen lagt sig menar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0