Årets "Vardagshjälte"?

Slutade 14.50 idag, precis då min buss gick, typiskt..
Fick därför spendera lite tid med Josse och vi bestämde oss för att köpa godis.
När detta var gjort var det bara att börja frossa!

Glupsk som jag är så tar jag en chokladbit, stoppar hela i munnen
och på något underligt sätt så glider den ner i fel hål. HAHA!
Nej men ni fattar grejen. Den fastnar lite på vägen neråt..
Så jag börjar hosta och kraxa för att få upp biten.
Samtidigt som jag greppar tag i Josse och försöker på telepati; 
"Josse jag har satt en chokladbit i halsen, rädda mig!" 
.. ungefär så skulle det sätt ut om jag kunnat utföra något sådant, men icke!
Josse tittar bara på mig! (Ungefär som kossorna gör
när de betar gräs på en äng alldeles ostörda en sommardag!)

Sen tar hon sin hand och klappar mig lätt på skuldran?!

Som tur var så fick jag upp biten av allt mitt hostande annars vet jag inte hur det slutat.
Hahaha, ett som iaf är säkert är att jag inte kommer anmäla Josse till det där programmet "Vardagshjältar" som brukar gå i slutet av året!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0