"apatisk panik-ångest attack"...

...innebär att; 
1. Man kommer hem efter skolan och sätter sig vid datorn,
(..världen kopplas därmed bort!)
Klockan 19.30 börjar magen göra uppror, dags för middag kanske?

2. Äter middag.
Börjar fundera på plugga.

(Fundera för Sara Aronsson tar mellan 1-45 minuter, i detta fall 30!)
Bestämmer mig tillslut för att plugga på psykologin
men upptäcker att mitt material fattas.

3. Funderar ut något annat att plugga på. (Lägg till 15 min i funderandet!)

4. Läser sjukvård, samtidigt som jag börjar fundera på att träna istället.
"Visst var det längesen jag tränade nu?"
(Klarspråk. Längsen= Igår= Onsdagkväll)


5. Börjar träna. "Usch jobbigt med styrka.."
"Visst var det längesen jag var ute och sprang?
Min kondition är ju verkligen inte som den var förr."

6. Klär på mig ytterkläder för att springa ut (temperaturen står på -16)

7. Går ut.
Börjar springa.
Börjar frysa.
Springer hem. 

Men man ska inte underskatta 5 minuters löppass! 
5x7=35 minuter/vecka! HAHA!

Visst är det konstigt att man ALLTID kommer på en massa annat att göra
när man påbörjat något som är tråkigt?!
Istället för att göra det man egentligen borde så börjar man med något annat.
Eller så sitter man där apatisk och stirrar framför sig,
tills att man tillslut inser att man kommer vara körd om man inte sätter igång,
det är då "panik-ångest attacken" bryter ut
och man får plötsligt för sig att göra alla saker (som man borde göra) samtidigt!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0