Julbord i Munkviken

Var på julbord igår i Munkviken med familjen +  mormor och Andreas.
Gillar egentligen inte julbord, inte för maten den är god!
Är mer det där att vara fin och stå och köa för att äta middag sen sitta
och vänta på att alla ska äta färdigt.
I vår familj behöver vi dock inte bekymra oss för det sistnämnda
då vi alltid åker först av alla. Typ efter 45 min direkt efter vi ätit.
Det blir aldrig något speciellt utan mer en vanlig middag
och då tycker jag att vi lika gärna kan äta julmat hemma.

Igår var det iaf trevligt, ger mormor all förtjänst.
Hennes kommentarer om allt och alla, haha.
Mamma- Jag kan spå i din kaffekopp att du kommer få pengar
och det där ser ut som en gubbe.
Mormor- Kanske kommer jag att få en gubbe med pengar!?

Mormor- Vill ni höra en gåta?
Jag och mamma- Ja..?
Mormor- Vad är det för något som skrattar när solen skiner?
Jag och mamma- Vet inte?
Mormor- Okej. Vet du Maria vad för något som gråter när solen skiner?
Maria- Nej?
Jag och mamma- Vaddå gråter du sa ju skrattar till oss från början?
Mormor- Ja men ni kunde det ju ändå inte.



Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha, juste ni kunde ju ändå inte..

2010-12-21 @ 00:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0