Förfrågan om div3?

"Först tog de beslutet att ställa upp.
Men i går meddelade Betsele IF:s damer
att de drar sig ur division III Västerbotten.
– Vi har för dåligt spelarunderlag
och för unga spelare, säger ordföranden Annelie Lindström."

Eftersom vi blev 2:a i div4 så har vi blivit tillfrågade
om vi vill spela i div3 istället för Betsele.
Tåls att fundera på.
Är ju roligare att spela och ligga bra till i en lägre division
än att gå upp till en högre och aldrig vinna någon match.

Ändå så är jag väldigt motiverad till att vi ska tacka JA!
Det kan ju aldrig skada. Vi kommer få ett år av lärdom och utveckling.
Ett tufft men förhoppningsvis väldigt givande år!
Dessutom har vi chansen att få vara extra elaka
mot våra starka konkurrenter; IK Klintarna.
De kommer nämligen få förfrågan efter oss om vi tackar nej.
Säger som Evve sa till mig igår;
"... Men samtidigt om vi inte tar chansen
så får Klintarna chansen istället och det vill vi ju inte!"


Kommentarer
Postat av: Evve

Det är både och det här!

Samtidigt kanske vi behöver ett år till i div4, just för dem här yngre spelarna, låta dem utvecklas och få bättre självförtroende! Men som jag sa igår, vi vill ju inte ge Klintarna chansen heller!

Men går vi upp i div3 och förlorar varje match, åker ner till div4, det känns ju inte så bra det heller! vilket innebär att många kanske slutar med fotboll! Det kan man ju som inte riskera heller!

Så hur gör vi?

2010-12-11 @ 13:44:52
URL: http://evvelain.blogg.se/
Postat av: annicka

du, vet du om det är träning imorgon? tänkte när man ska äta, om man ska ha med kläder på mötet? :)

2010-12-11 @ 21:31:40
URL: http://annickamakslahti.blogg.se/
Postat av: annicka

sv; ja okej, jag har ju inte så långt hem om jag måste hämta grejerna så :) vi ser väl :)

2010-12-11 @ 23:11:36
URL: http://annickamakslahti.blogg.se/
Postat av: Evve

Du har så sant Sara!

Det var väldigt långt det du skrev! Men självklart att jag läste allt! Detta är ju viktigt!



nej, jag kommer inte imorgon! Tar mig inte dit, kan inte köra bil riktigt än!

Men du får berätta för mej sen vad ni kommer fram till! :)

2010-12-12 @ 00:06:29
URL: http://evvelain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0