Det är inte OK...

Det är inte OK...

- Att jobba Fredag-Måndag och sedan gå och lägga sig sent en Måndagskväll,
i tro om att man ska få sova ut dagen därpå.

- Att bli väckt 06.15 pga av personalbrist på sin lediga dag.

- Att sedan upptäcka att man inte ens får jobba
på sin "ordinarie" och inskolade avdelning.

- Att höra att personalen tyckt att det gått bra under dagen,
trots att jag haft på mig min;
"vad-i-helvete-gör-man-var/när/hur-på-den-här-avdelningen-och-vem-fan-är-det-som-har-larmnummer20" -ansiktsuttryck hela dagen.
(Vilket då kan innebära att man ev. måste jobba även imorgon,
på min andra lediga dag!) 
(Vilket i sin tur betyder att jag isf måste jobba Fredag-Lördag.)

Och det är helt enkelt inte OK...

Kommentarer
Postat av: ellen

hata oförutsatt jobb!!!!!1 känner likadant, nu bildar vi förening, typ kommunal fast bättre

2010-08-04 @ 19:34:55
Postat av: Sofia

Jag brukar bara skita i att svara, för OM man svara så kan man verkligen inte säga nej ;P

2010-08-04 @ 21:58:56
URL: http://bunnyhoes.blogg.se/
Postat av: maaaalin

hahhah jag säger bara nej och om dom undrar varför så säger jag nej igen, brukar funka ;)

2010-08-08 @ 11:05:20
URL: http://malinholmst.blogspot.com
Postat av: sara

nej men ringer de på hemtelefonen klockan sex på morgonen är det alltid någon som måste svara innan hela huset vaknar ;)

2010-08-08 @ 18:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0