Make love not war, right?

Satt som vanligt idag och tjuvlyssnade, haha.
< Så nu vet ni att ni inte ska prata hemligheter med mig i närheten!
Samtalet jag hörde var väl inte direkt så hemligt 
och det kunde verkligen inte undgå mig
då talaren nästan skriker ut sina åsikter under lektionen.
Något i stil med:

"Jag har suttit hemma och sett nyheterna
och tänkt att när fan ska det komma riktiga nyheter.
Och just då får jag se att ** och ** funderar på att
starta krig mellan varandra och jag blir överlycklig.
ÄNTLIGEN KOMMER DET EN NYHET SOM MAN KAN LÄSA OM!"


Kan verkligen inte förstå tankegången där..
Ska vi sitta och hoppas att delar av världens befolkning 
ska utsättas för tex. krig så att vi ska få bra nyheter?
Helt sjukt säger jag bara!

Samtidigt vill jag inte säga som de flesta andra gör att;
"Vi i Sverige borde hamna i krig så vi också ska få
uppleva hur det är för andra som drabbas utav dem"


Okej, att de menar på att vi är bortskämda och så i Sverige, för det är vi ju faktiskt..
Men visst är det något bra egentligen, att vi inte är drabbade av krig?
För alla länder strävar väl efter att slippa vara i krig,
och vi i Sverige ska väl inte bara ge upp det
för att vi ska "få sätta oss in i deras situation",
eller har jag missförstått något när min tankebana går så?

Att inte vara i krig har jag alltid tagit som något bra
och som något vi borde vara stolta över,
det tänker då jag vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0