Fail x2

Under loppet av en timma har jag lyckats med 2 misslyckanden.

Fail 1.
Ringde till mormor för att fråga henne om lite saker om matlagning.
Tycker det verkar så dumt att jag ringer "bara för det",
så jag hittar på att jag även ringde för att fråga henne om vad hon önskar sig i julklapp.
Skit samma att jag redan köpt hennes, det vet ju inte hon om! 
Det var mest bara för att jag ville vara artig som jag frågade
och för att inte känna mig dum som ringer för att fråga saker om min middag.

Efter att vi pratat ett tag så säger hon sedan att hennes vän Maj-Britt är där
och jag tänkte inte mer på det utan frågar typ vad hon gör där, bara för att fördriva samtalet.
Men lyckas inte riktigt höra svaret utan hör mer enstaka ord,
som "Maj-Britt" och "fylla år" så jag tänker; Ahaa.. Maj-Britt fyller såklart år idag..
Så jag ber mormor att gratta henne senare
och då hör jag mormor i andra änden av luren säga "Tack!"
Förvånat säger jag något i stil med:
"Varför säger du tack åt henne egentligen?"


Det är här det händer.
Då har jag såklart glömt att det är min mormor som fyller år idag och inte Maj-Britt..
BRA SARA! Mormor trodde säkert att det var därför jag ringde men inte det inte.
Man kan ju inte komma ihåg allting här i världen!
Nu står mormor med i min kalender iaf,
...nästa steg blir att ta reda på hur mycket hon fyller..

Fail 2.
Hade hittat smaskiga saker som jag ville berätta för Matilda,
så jag skyndar snabbt att gå in på telefonboken för att ringa Matilda
(för nej, jag vet... jag kan inte ditt nummer i huvudet Matilda, men du kan inte mitt heller så ;))
Iaf så trycker jag på numret och det börjar ringa.
Och jag håller nästan på att trilla av stolen
när jag hör att det inte är Matilda som svarar utan en kille
och han heter tydligen Mathias?

Först blir jag lite chockad, sen tänker jag att det var konstigt att
hon skaffat kille utan att ens nämna det för mig..
Jag kollar snabbt på telefonen och upptäcker att jag då ringt fel.

Hade visst råkat ringa till Mathias ist för Matilda,
men det är ju inte så stor skillnad mellan namnen så..
Efter upptäckten så skrattade vi gott (Jag och Mathias). 
Jag ber om ursäkt och lovar att höra av mig en annan dag till honom ist!
Sedan lägger vi på och jag kan äntligen ringa till Matilda,
som för övrigt var på gym och tränade till att bli body builder! HAHA!  


Kommentarer
Postat av: Matilda

hahaha ;D <3

2009-12-01 @ 19:52:44
URL: http://matildajonort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0