Underlig värld

Låg hemma och såg på serier när det ringde på dörren,
utanför stod det en tjej i min ålder typ (?)
Hon sträckte fram handen och presenterade sig
och jag tog den och hälsade på henne.
-
Sen sa hon det mest mystiska jag hört;
"Jag vet det här kommer låta jättedumt
men jag och några kompisar tänkte äta pizza
och vi har inga pengar så nu tänkte jag höra med dig,
har du några pantflaskor jag kan få?"
-
Tyvärr hade jag inte några så hon fick gå tomhänt härifrån..
Fick senare höra att hon varit förbi grannen också,
som trodde hon var en sådan
som tänkt köpa starkare saker än pizza....
Hur som helst det är en underlig värld vi lever i;
att man gör vad som helst för att få tag i det man "behöver".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0