Ni är utom fara vad gäller "röda faran"...

... ty hon har suttit insnöad de senaste 5 dagarna!

Fyfasen! Tillbringade 40 min igårkväll med att skotta fram bilen
(i förebyggande syfte)
Hade typ (vad vi kan kalla för träningsvärk) när jag skulle sova.
Hur jag än låg dunkade armen i sinne, kunde inte somna..
Funderade på amputera den på plats!

Tog på mig att jobba 07.00-20.00 idag
och hade tänkt mysa i sängen och göra en tidig kväll (för en gångs skull)
men av någon anledning fick jag för mig att skotta fram bilen igen
(VARFÖR KOM JAG PÅ DENNA TANKE?!)
Hur som helst, fick hålla på länge och väl att skotta fram bilen,
hade dock en supertrevlig granne som kom
och hjälpte till
med en riktig snöskott och inte någon sån där skit-spade vi har...

Sedan startade projektet "få-bilen-ur-snödrivan".
Att man ska bli så arg för så lite, haha.... GUD.
Först fick jag inte upp bildörren som frusit fast 
>hämtade varmvatten i en påse!
Sedan fick jag inte iväg bilen som bara ville spinna på framdäcken......
Som tur var kom min MYCKET snälla granne
(som tidigare hjälpt mig att skotta fram bilen) med sin fru och försökte hjälpa mig,
efter dem kom sedan 3 andra glada personer (bland annat min nyinflyttade granne,
som jag lovar förtillfället har ett STORT JÄVLA PLUS I KANTEN!)

Efter 50 min och 5 hjälpsamma personer så fick jag loss bilen
men vad hände med mitt mys och min tidiga kväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0