Allt kan hända i en buss

Hälsade på Alexander i Robertsfors igårkväll
efter att jag fryset sönder tårna på skylsöndagen i Ånäset.
Åkte taxianslutning med världens skönaste man; en full smålänning.
Haha, jäklar vad han pratade och guuud vilken dialekt!
Kunde inte sluta sitta och le åt honom, haha.
Träffade Angelica och lille Vincent senare under kvällen,
så himla go grabb måste jag säga! Gudars! :)

Åkte hem med bussen 22.55 från Robertsfors-Skellefteå.
Tabbade mig då jag trodde den skulle gå från Sikeå
så jag och Alexander skyndade oss ner
för att vänta på taxianslutningen 22.30,
det blev lååång väntan på bussen.
Försökte sova lite på bussen iaf fram till Ånäset då jag träffade Carl, 
trevligt med lite sällskap när man åker buss!

Måste bara delge konversationen jag hade med busschauffören igår;
Sara- Hej, tar ni kort?
Busschauffören- Nej, jag har ingen kamera.
Sara- Jaha okej..
-Stoppar undan mitt betalkort i plånboken igen
och ser sådär lagomt trumpen ut som man gör när man vet
att man inte har några andra pengar att betala med-
Busschauffören- Du lyssnade inte på vad jag sa va?
Sara- Va, vad tänkte du då?
Busschauffören- Du sa; Tar du kort?
och då svarade jag; Nej, jag har ingen kamera.
Sara- ???..... Jahaa! Ja, men jag är trött. Det har varit en lång dag!
Busschauffören- Du, det har det varit för mig med
men jag kan då fortfarande höra vad folk säger till mig.

Det är inte OK när busschauffören äger en..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0