Tacksägelse för farmor

Har varit i kyrkan nu på morgonen, men jag säger då det..
Bänkarna där är inte att leka med!
Jag tror man har gjort bänkarna så obekväma som möjligt,
för att man inte ska kunna somna..
Sen så har man lagt in psalmer man ska stå upp och sjunga av samma anledning;
Man ska sova i kyrkan! Inte för att jag hade tänkte det heller men..
Varför kan man inte ha sköna bänkar?
Jag menar det finns ju ingen människa i världen
som går till kyrkan klockan 11.00 på morgonen för att sova?
Går man dit så håller man sig vaken, eftersom man är där för en anledning.
Jag har iaf fått lite morgongymnastik med sitt
och stå övningar som upprepades x-antal gånger!

I kyrkan läste de iaf upp namn och ålder på alla som gått bort under en period.
(anledningen till att jag var i kyrkan med andra ord!) 
Fick mig en tankeställare då jag hör att vår fd. "grannfru" dött, 64 år gammal..
Livet är bra kort ändå, ta vara på det! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0